PERCUTIAN TAK SENGAJA 1..

Assalamualaikum. Haha. Tajuk tak agak-agak. Macam leh buat filem pulak kan. Kalau tengok tajuk nih, mau David Teo cepat-cepat suruh aku tulis skrip. Haha.

Sebenarnya, 16 Disember 2015 lepas, aku dengan famili pergilah travel nih. Tapi, disebabkan dia punya plan adalah last minute, maka menjadilah Percutian Tak Sengaja. Tu yang aku letak kat tajuk tuh.

Kalau nak diikutkan, nak pergi Melaka atau PD je mulanya. Tapi sebab nak rasa jauh sikit, terpergilah area Perak sinun. So, tak mau cerita panjang, korang baca ajelah ok.

Kitorang gerak dari Batu Pahat dalam pukul 7.00 pagi 16 Disember tuh.Trip nih kitorang main terjah je. Sambil tu refer kepada Maps dalam fon. So, main agak ajelah.

Kitorang gerak sesama sampailah aku ngan wife keluar kat Rawang sebab nak ambik Cik Nge kat Komuter Rawang. Kereta satu lagi berhenti kat RnR Rawang. So kitorang jumpa balik kat RnR Rawang tuh.

Tempat pertama yang kitorang cadang nak pergi, Kellie's Castle. Masa kat RnR Rawang tuh, aku check kat Maps, adalah dalam 1 jam setengah lagi journey. Rasa macam dekat. Tapi aku bagi wife aku lak drive. Aku nak ZZZZzzzz. Haha.

Sekali tuh, punyalah jauh rupanya nak sampai tempat tuh. Huh, masing-masing tak sabar nak sampai. Rasa dah kematu punggung nih sebab tak sampai-sampai. Aku bagitau kereta satu lagi (Matrix), keluar kat Exit Gopeng. Sekali dah keluar tuh, tengok-tengok dah pukul 3 lebih dah. Terus cepat-cepat kitorang cari masjid.

Lepas dah siap solat tuh, berdesup pulak drive nak pergi Kellie's Castle tuh. Sekali dah sampai tuh, pergh, memang cantik tempat dia. Hilang kejap penat sebab drive. Kagum la jugak. Cuma agak scary. Ha, ni aku belanja gambar. Nak masuk kena bayar RM 5.00 1 kepala.










Ha, cukuplah dulu setakat nih. Nanti aku sambung lagi. Banyak nak cerita lagi nih. K, Bai... Assalamualaikum.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sharing is Caring

I'M A MAN WHO WILL.... :-)

I'M A MAN WHO WILL.... :-)

INI BLOG AKU DAAA...

Menulis seadanya

Sekadar suka-suka

Agar aku tak terlupa

Kenangan yang telah tercipta